ulusalhabermerkezi.com
ANKARAÖNE ÇIKAN

Bakan Şimşek’ten enflasyon mesajı: Yükseliş geçici, düşüş sürecek

bakan

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, nisan ayı enflasyon verilerine ilişkin yaptığı değerlendirmede, enflasyondaki artışın geçici olduğunu belirterek dezenflasyon sürecinin devam edeceğini vurguladı.

Nisan ayında enflasyonun aylık yüzde 4,2, yıllık bazda ise yüzde 32,4 olarak gerçekleştiğini ifade eden Şimşek, “Hizmet sektöründe enflasyon geçen yılın aynı dönemine göre 14,3 puan gerileyerek yüzde 40,3’e indi. Temel mal enflasyonu ise yüzde 16,5 seviyesinde gerçekleşti” dedi.

Enerji ve emtia fiyatlarındaki küresel artışlara dikkat çeken Şimşek, jeopolitik gelişmelerin kısa vadede enflasyon üzerinde baskı oluşturduğunu ancak bu etkileri sınırlamak için gerekli adımların atıldığını belirtti.

Şimşek açıklamasında, “Enflasyondaki yükselişin geçici olduğunu değerlendiriyoruz. Dezenflasyon sürecinin devam etmesini bekliyoruz. Kalıcı fiyat istikrarını sağlayarak vatandaşlarımızın refahını artırmaya yönelik politikalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.

İLGİLİ HABERLER

Türkiye Genelinde Göç Denetimleri: 972 Düzensiz Göçmen ve 55 Kaçakçı Yakalandı

ulusalhabermerkezi.com

Ayvalık’ta 33’üncü kez düzenlenen “Engelliler Kültür, Sanat ve Spor Etkinlikleri” başladı.

ulusalhabermerkezi.com

Cankurtaranlar yaz sezonu boyunca 176 vakaya müdahale etti